Perjuangan Global...Merentasi Sempadan

" Hai sekalian manusia, makanlah yang halal lagi baik dari apa yang terdapat di bumi, dan janganlah kamu mengikuti langkah-langkah syaitan, kerana sesungguhnya syaitan itu adalah musuh yang nyata bagimu ” (Al-Baqarah:168).

Monday, December 28, 2009

KPJ di Hotel De Palma, Ampang- Satu Permulaan

Alhamdulillah, dengan izinNya saya dapat bertandang ke sana bagi mengikut Kuliah Perubatan Jawi (KPJ) yang disampaikan oleh Ybhg Tuan Haji Ismail Haji Ahmad (PU).KPJ yang diadakan di Hotel De Palma, Ampang.Saya cukup teruja dengan penyampaian yang diberikan dengan jelas oleh PU, ia adalah satu ilmu baru bagi diri saya.KPJ ini adalah yang kali-1 saya hadiri.MasyaAllah..Suhanallah...banyak ilmu baru yang saya ketahui walaupun tidak secara mendalam.InsyaAllah, jika diizinkan saya akan bersama dalam setiap KPJ akan datang.

  



Rahsianya....ia penuh dengan ilmu yang berharga yang dicurahkan oleh PU selaku Pengamal Perubatan Jawi.Tergambar diwajah PU yang ikhlas mengajak semua peserta KPJ untuk mengangkat darjat Perubatan Jawi di mata dunia.Usaha PU ini perlu ditadah dan dititip oleh semua pengerak HPA.Ayuh, wahai sahabatku....tunggu apa lagi?


No comments:

Post a Comment