Perjuangan Global...Merentasi Sempadan

" Hai sekalian manusia, makanlah yang halal lagi baik dari apa yang terdapat di bumi, dan janganlah kamu mengikuti langkah-langkah syaitan, kerana sesungguhnya syaitan itu adalah musuh yang nyata bagimu ” (Al-Baqarah:168).

Wednesday, March 24, 2010

Mujarabnya Thibbun Nabawi - Hidayatullah (Edisi Khusus 2010)

Begitulah tajuk utama Edisi Khusus 2010 yang dikeluarkan oleh Majalah Hidayatullah yang menceritakan peripentingnya ummat Islam mengembalikan metode pengobatan Islam yang terbukti pernah mencapai kejayaan yang gilang gemilang sehingga ia menjadi asas rujukan pengobatan moden hari ini. Kandungannya cukup menarik dan penuh dengan pendedahan ilmu Thibbun Nabawi :

1. Konsep Pengobatan Syariah
2.Kedokteran Nabawi
3.Barat Ambil Alih Ilmu Kedokteran
4.Kembali Ke Cara Nabi
5.Para Pendekar Thibbun Nabawi
6.Icon Kedokteran Thibbun Nabawi
7.Pengobatan Lain Yang Dibolehkan
8.Bagus Ibadahnya, Bagus Kesehatannya

Menariknya saya; apabila mendapat naskah edisi khas ini adalah terdapatnya wawancara Sidang Redaksi Hidayatullah Dwi Budiman dengan Tuan Haji Ismail Haji Ahmad (Pengarah Urusan HPA) yang menceritakan perjuangan Tuan Haji dalam usaha mengembalikan Thibbun Nabawi kata beliau "Awalnya menjual jamu di pasar malam dengan sepeda, kini produknya merambah ke berbagai negara".

Berbangga saya mendapat naskah edisi khas kali ini yang dibeli dari Media Da'wah,Jl.Kramat Raya 45, Jakarta 10450 (Penerbit & Distributor Buku Islam).Satu naskah telah saya hadiahkan kepada upline PJM Hafidzan Faudzi sekembalinya saya dari Indonesia.Jika sesiapa yang berminat untuk mendapatkannya di Malaysia sila hubungi Sahabat Network Malaysia Bapak M.A. Jawahir (017-3350051).

No comments:

Post a Comment